top of page

דיכאון אחרי לידה - הפיתרון הכי יצירתי שתפגשו

Adele

“I had really bad postpartum depression after I had my son, and it frightened me … But also, I didn’t talk to anyone about it. I was very reluctant. … My boyfriend said I should talk to other women who were pregnant, and I said, ‘Fuck that, I ain’t hanging around with a fuckin’ bunch of mothers.’ Then, without realizing it, I was gravitating toward pregnant women and other women with children, because I found they’re a bit more patient. You’ll be talking to someone, but you’re not really listening, because you’re so fuckin’ tired. My friends who didn’t have kids would get annoyed with me, whereas I knew I could just sit there and chat absolute mush with my friends who had children, and we wouldn’t judge each other. One day I said to a friend, ‘I fuckin’ hate this,’ and she just burst into tears and said, ‘I fuckin’ hate this, too.’ And it was done. It lifted.” — Vanity Fair, December 2016

https://www.thecut.com/2017/04/quotes-from-15-famous-women-on-postpartum-depression.html

מחקר חדש מצביע על כך ששירה קבוצתית עם תינוקות יכולה לעזור לנשים להתאושש מדיכאון לאחר הלידה במהירות רבה יותר, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת British Journal of Psychiatry.

המחקר, בראשות חוקרים מהמרכז למדעי ביצועים וממומן על ידי המועצה לאומנות באנגליה, חקר 134 אמהות עם סימפטומים של דיכאון לאחר הלידה. האמהות חולקו לקבוצות נפרדות, כדי לראות האם השירה יכולה להפחית את הסימפטומים שלהם ב -40 השבועות הראשונים לאחר הלידה.

אמהות חדשות שהיו בקבוצת השירה דיווחו על שיפור מהיר יותר בסימפטומים שלהן בהשוואה לקבוצת הביקורת.

"לאמהות רבות יש חששות לגבי נטילת תרופות דיכאון והן כמעט לא משתמשות בטיפולים פסיכולוגיים לאחר הלידה" אמר ד"ר דייזי פנקור מאוניברסיטת קולג 'בלונדון, הכותבת הראשית של המחקר.

"לכן, התוצאות האלה מרגשות ממש כי הן מציעות שמשהו פשוט מאוד בפעילות אימהית-קהילתית שיכולה לתמוך בהתאוששותן".

לצורך המחקר, קבוצה אחת של נשים קיבלה המשיכה חייה כהרגלה, קבוצה אחרת קיבלה 10 שבועות של סדנאות קבוצתיות למשחק עם התינוקות והקבוצה האחרונה קיבלה 10 שבועות של סדנאות לשירה קבוצתיות.

סדנאות השירה הכינו את האמהות להאזנה לשירים שנקבעו מראש, לימוד ושירת שירים עם תינוקותיהם ויצירת שירים חדשים המשלבים היבטים של אמהות.

אמהות עם סימפטומים "מתונים עד חמורים" של דיכאון לאחר הלידה בקבוצת השירה דיווחו על שיפור מהיר בהרבה בסימפטומים שלהן בהשוואה לאמהות בקבוצת הטיפול הרגיל.

לא היה הבדל משמעותי במהירות ההחלמה בין קבוצת המשחקים לבין קבוצת הטיפול הרגיל.

ד"ר רוזי פרקינס, עמיתת מחקר במרכז לחקר ביצועים וחוקר ראשי במחקר, אמרה: "דיכאון לאחר הלידה הוא מתיש עבור אמהות ובני משפחותיהם, אך המחקר שלנו מראה כי עבור חלק מהנשים משהו נגיש כמו שירה עם התינוק שלהם יכול לעזור להאיץ את ההתאוששות באחד הימים הפגיעים ביותר בחייהם ".

בהתייחסו למחקר, אמר ד"ר טרודי סנבירטן, יו"ר המכללה המלכותית לפסיכיאטרים, כי "מרגש" לשמוע כיצד שירה יכולה להקל על התאוששות מהירה יותר של נשים עם דיכאון לאחר הלידה.

בשנת 2011, מחקר שוודי שפורסם בכתב העת אינטגרטיבי פיזיולוגי ומדעי ההתנהגות הציע כי השירה מפעילה את שחרורם של הורמונים "מאושרים" כמו אוקסיטוצין, הנחשבת כמסייעת להוריד את רמות הלחץ ולחץ הדם.

למידע נוסף ניתן לעיין

https://news.sky.com/story/mothers-singing-in-groups-with-babies-helps-ease-post-natal-depression-11200598

By Rebecca Taylor, News Reporter

"Mothers who sing in groups with their baby may be able to overcome symptoms of post-natal depression quicker, a new study suggests.

Researchers worked with 134 mothers to see if singing could help them reduce the symptoms of post-natal depression (PND) for 40 weeks after they gave birth.

The mothers were split into three groups. One group received normal post-natal care, the second engaged in group work with creative play workshops, and the final group received 10 weeks of singing workshops.

As well as learning and listening to new songs, the musical mothers also had the chance to create their own.

The study's authors found those with symptoms of moderate to severe PND reported a quicker improvement in the singing workshops than those in the usual care group.

There was no difference between those in the play workshop compared with the usual care group."

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page