top of page

חוסר ביטחון עצמי ואבן הכוח שתעזור לו


.

מהו בעצם ביטחון עצמי ?

אנחנו נוטים לחשוב שביטחון עצמי הוא התחושה שלנו מול הסביבה. אדם מוחצן שיודע לדבר ולהביע את עצמו ייחשב כ"בעל ביטחון עצמי". לעומת אדם שקט, מופנם שאינו מרבה לדבר וייחשב כ"חסר ביטחון עצמי".

הביטחון העצמי שלנו אינו קשור לאחרים כלל ועיקר. הביטחון העצמי שלנו נעוץ ביחסים שלנו עם עצמנו בלבד. אותו אדם מוחצן יכול להיות חסר ביטחון באופן גמור כאשר הוא ניצב מול עצמו, ואותו אדם מופנם ושקט יכול להיות בעל עוצמות רבות ואיתנות חזקה.

דווקא אגרסיביות, שתלטנות והתרברבות הנם פעמים רבות סימן משמעותי להיעדר ביטחון עצמי ומשכך לצורך אובססיבי כמעט להראות חוזק מלאכותי. אם תתנו קפיצה לספארי ותראו את האריה תבינו כמה שקט יש בחיה החזקה הזו. מלך החיות הוא מלך מעצם היותו. הוא שואג רק כשהוא זקוק לכך אבל לא מנצל את היכולת הזו מבלי צורך ממשי.

מתי אנחנו מאבדים את הביטחון ?

כאשר אנחנו מפקפקים במי שאנחנו. כשאנחנו לא מאמינים לנו ומרגישים שאין בנו כלום – או אז מתעוררים מנגנונים שמוציאים את השחקן שבנו שמתרברב בנוצות לו לא, או לחילופין אנו עלולים לשקוע בחיוורון אינסופי, עצבות ואפאטיות.

איך משיבים ביטחון ?

זו עבודה יומיומית שיש להתכוונן אליה ולטפח אותה. אבל ההתחלה היא כמו בכל דבר בחיים – לקבל החלטה "אני מאמינה בי". החלטה שיש לקבלה כאקסיומה, ללא פקפוק. בהתחלה נרגיש שאנחנו קצת מרמים את עצמינו שהרי יש לנו הרבה היערות, השגות וביקורות על עצמינו. אך בהמשך נרגיש את זה בא. כשם שנולד לנו ילד חדש ואנחנו רכים סבלניים ואכפתיים כלפיו, כך נעשה זאת עם עצמינו. התובנה הזו תוביל עמה יכולת עמוקה יותר בקבלת ההחלטות שלנו.

הסביבה יכולה לחבק אותנו (או שלא) אבל הביטחון העצמי שלנו לעולם לא יכול\אמור או צריך להיבנות מכמות הלייקים שנקבל. אנחנו מושלמים כפי שאנחנו נ-ק-ו-ד-ה.

יצירת היצירות להשבת הביטחון העצמי שלנו היא הקונצ'רטו לפסנתר מס' 21 של מוצארט. הגאון האוסטרי ידע גם ידע לטפח את האני שלנו והשאיר לנו נכס צאן ברזל שלא נס ליחו לרגע. היצירה מומלצת גם לילדים. כידוע לכם אני ממליצה גם להשמיע בלילה כשהם ישנים.

אצל ילדים הנושא מורכב ועדין יותר. אני רוצה לשתף אתכם בפעילות חברתית שהמצאתי שטובה הן לילדים והן למבוגרים - ניתן לעשות אותה כפעילות קבוצתית כמו כוכב השבוע בבית הספר או כפעילות חבר מארח או ככה אחד על אחד הורה-ילד, בני זוג ועוד.

אבן הכוח היא אבן שתמיד תהיה בידינו ותזכיר לנו מי אנחנו ברגע שנשכח.

ניקח אבן חלקה בגודל כף יד של ילד (אבן שניתן למצוא בחוץ בין שבילים או רחובות, או לרכוש במשתלות או בחנויות יצירה). בעזרת עט או טוש (כזה שניתן לכתוב איתו על שקף מבלי שיימחק) הילד יכתוב לבד או בעזרתנו 3 דברים שהוא אוהב בעצמו. אם הוא מתקשה אפשר להציע לו תאורים רבים והוא יבחר מהם. לאחר מכן הילד יעביר לנו או לחבריו את האבן וכל אחד מהם יכתוב מילה טובה, נפלאה ויפה שהוא חושב על הילד. כך נקבל פעילות מעצימה שמחזקת בילד את ההבנה שהוא מורכב מהמון תכונות וכישורים נפלאים , שהוא אהוב וחשוב בעיני עצמו וסביבתו. אבן הכוח הזאת תמיד תהיה שם להזכיר לו בכל רגע את עוצמותיו.

גם אנחנו המבוגרים מוזמנים לכתוב לעצמינו את נתיב הכוחות שלנו בפרגון ואהבה מלאים.

ומידי פעם להציץ ולהיזכר. :-)

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page