top of page

הליך רפואי מלחיץ ? ניתוח ? טיפול שיניים ? אל תלכו בלי מוסיקה

מגוון מחקרים רפואיים הצביעו על כך שהאזנה למוסיקה לפני ניתוח, באמצע ניתוח ואחרי ניתוח הנה בעלת השפעה רבה על החולים.

קשה לי להבין אנשים שלא משתמשים במוסיקה בהליכים רפואיים. יתרה מכך אני תמהה יום יום על המערכת הרפואית שלא השכילה להטמיע כלי כה נגיש, חינמי, יעיל ואפקטיבי. המחשבה על הגעה לחדר זר, קר ומנוכר, שבו אנו עומדים לעבור הליך פולשני היא מחשבה מטרידה בכל מקרה. לכן, כדי שלא נהיה פסיביים בתהליך הזה עלינו לקחת שליטה על תחושותינו ברגעים קשים אלו. השימוש במוסיקה היא מעבר ממימד אחד למשניהו.

ההשפעה היא בשני מישורים: הן במישור ההתאוששות הפסיכולוגית דהיינו, פחות תחושת מתח, לחץ, חרדה , נדודי שינה והן במישור הפיזיולוגי : ירידה בצורך ובכמות של במשככי כאבים, צריכה פחותה של תרופות נוגדות חרדה, שינויים משמעותיים בדופק ובלחץ והדם ופעילות מוגברת של המערכת החיסונית. זו תרופה מופלאה וללא תופעות לוואי!

אחת הנקודות המעניינות ביותר בסיפור הזה היא שההשפעה חלה גם על המנתחים עצמם. מחקרים מצאו שהאזנה למוסיקה מקצרת את זמן הניתוח ואת איכותו כאן שיש כאן win win situation שחייבים לנצל.

אני חייבת לשים דיסקליימר ולעדכן שבשנת 2015 חוקרים מצאו שמוסיקה יכולה להפריע לצוות המנתח אך המוסיקה שנמצאה מפריעה היא מוסיקת ריקודים רועשת.

ההמלצה שלי ?

בקשו מהרופא להכניס את המוסיקה שאתם אוהבים לחדר הניתוח או באמצעות הציוד הקיים בחדר הניתוח או באמצעות נגן מוסיקה שתביאו בעצמכם. ככל שניתן להרכיב אוזניות , הדבר עדיף שכן האוזניות גורמות לניתוק ממשי מרעשי הרקע. עקב הצורך החיוני בסטריליות בחדר הניתוח, אוזניות אינן תמיד מתאפשרות , במצב כזה, המוסיקה תפעל ברקע.

מה לשמוע ?

זהו נושא מורכב מאוד. אני תמיד אכוון אתכם למוסיקה קלאסית והיצירה עצמה תלויה בסוג הניתוח, סוג המחלה ושק הרגשות והתפיסות אותו אתם סוחבים על גבכם. ככלל, מי שיש בו התנגדות פנימית למוסיקה קלאסית (תאמינו לי שיש כאלו) כדאי שיבחר את המוסיקה המרגיעה אותו (כל אחד מאיתנו יודע מה טוב לו). מי שמוכן ופתוח למוסיקה קלאסית, בבקשה להסתער על המבחר.

בהצלחה !

למתעניינים להמשיך לקרוא ולהרחיב את הדעת בנושא:

"A new study from The University of Texas Medical Branch at Galveston shows that when plastic surgeons listen to music they prefer, their surgical technique and efficiency when closing incisions is improved. The study is currently available in theAesthetic Surgery Journal."

https://www.sciencedaily.com/releases/2015/07/150730162840.htm

"Surgeons who listen to music while they work are more relaxed and better at their jobs, according to a new survey. But which is best – Beethoven, the Black Eyed Peas or Black Sabbath?"

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2011/sep/26/music-for-surgery

http://www.medscape.com/viewarticle/875326

Featured Posts
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page